شنبه, 21 تير 1399

  • ساعت : ۱۳:۵۶:۱
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ 
  • کد خبر : ۱۲۵۳۶۰
برگزاری دوره وبیناری «یادگیری تجربی در آموزش كشاورزی»

«یادگیری تجربی در آموزش کشاورزی»

 

وبینار بین ­المللی «یادگیری تجربی در آموزش کشاورزی» با همکاری آپاری و تعدادی از موسسات آموزش عالی کشورهای عضو آپاری، روز سه شنبه مورخ  13 خرداد 1399 با هدف آشنایی مخاطبین با مبانی نظری یادگیری تجربی و استفاده از آن در آموزش های فراگیران در بخش های مختلف کشاورزی و علوم دامی برگزار گردید.

در این وبینار دکتر Saouma Boujaoude استاد دانشگاه بیروت، با اشاره به تعاریف ارائه شده از سوی نظریه پردازان مختلف از جمله کوهن(Cohen) ، واکر(Walker) و دیوئی(Dewey) بر اهمیت تجربه در یادگیری  تأکید کرده و تأمل در تجربه های باارزش و مثبت را روشی فعال و سازنده در یادگیری از طریق رویارویی با مشکلات واقعی دانست. وی همچنین با اشاره به نظریات کولب (Kolb) تجربة برخاسته از بستر فرهنگی- اجتماعی جوامع را یک فرایند فعال که اساس و محرک یادگیری است،  برشمرد.

دکتر Daniel Sherrard عضو هیأت علمی دانشگاه EARTH ضمن برشمردن خصوصیات یک متخصص کشاورزی در قرن 21 به لزوم کسب همزمان دانش فنی و تجربه برای داشتن خصوصیات متخصص کشاورزی پرداخت.

دکتر F. E. Robinson استاد دانشگاه آلبرتا نیز به نقش و اهمیت یادگیری تجربی در فرایندهای آموزشی در بخش دام و طیور پرداخته و با طرح مثال های متعدد به موضوعات قابل طرح در این حوزه اشاره نمود.

دکتر Michel A. Wattiaux عضو هیأت علمی دانشگاه ویسکانسن درخصوص پیاده ­سازی یادگیری تجربی در کلاس یا مزرعه سخنرانی کرد. وی فرایند بحث کلاسی با فراگیران بدون استفاده از پاورپوینت، آموزش مهارت های ارتباطی و کار گروهی و پایان دادن به آموزش کلاسی از طریق طرح کردن سئوالات و ارائه پاسخ از سوی فراگیران را نوعی یادگیری تجربی آنلاین دانست که مهارت های تفکر انتقادی، تجزیه و تحلیل و ارزیابی داده های فراگیران را افزایش می دهد.

در پایان زمان این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان و اساتید حاضر در وبینار به طرح سئوالات و پاسخ به آنها درباره مسائل مطرح شده پرداختند.

* شایان ذکر است فایل های پی دی اف سخنرانان، جهت بهره برداری ضمیمه می­ گردد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها